Pablo Picasso Don Kişot
Tarih: 1955
Boyut:
Teknik: Kağıt üzerine kalem
Yer: Özel koleksiyon
ANALİZ
Eser, İspanyol edebiyat kahramanı ve yardımcısı Sancho Panza’nın Pablo Picasso tarafından 1955 yılında yapılmış bir taslağıdır. Çalışma, Cervantes’in Don Kişot romanının ilk bölümünün 350. yıldönümünü kutlamak amacıyla haftalık Fransız dergisi Les Lettres Francaises’in 18-24 Ağustos tarihli sayısında yer almıştır. 10 Ağustos 1955’te yapılan Don Kişot tablosu Picasso’nun daha önceki Mavi Dönem, Gül Dönemi ve Kübist dönemlerinden çok farklı bir üsluptaydı.
Çalışmada, figürleri oluşturan kalın çizgiler, neredeyse karalamalar, sade beyaz bir arka plan üzerinde keskin bir şekilde görülüyor. Figürler neredeyse özlü, deforme olmuş ve dramatiktir. Sancho Panza başını kaldırıp uzun boylu, sıska Don Kişot’a bakıyor; Don Kişot da buna karşılık ileriye bakıyor. Don Kişot ve Rocinante asil duruyorlar ama biraz yorgun bir havaları var. Ağır darbelerle resmedilen figür, Picasso’nun Don Kişot’un gövdesini, kollarını ve omzunu resmettiği gibi birçok kez değiştirilmiş gibi görünüyor.
“Mambrino’nun miğferi gibi bir şeyle örtülen şövalyenin başı, tek, ince bir çizgiyle yapılmış bir boyunla omuzlarına bağlanır. Sivri bir burnu ve aynı derecede ince uzun bir keçi sakalı var. Sağında bir mızrak taşıyor. El ve dizginler ve görünüşe göre solunda dairesel bir kalkan. Rocinante, Cervantes tarafından tarif edilen kemik torbasıdır. Panza solda görünüyor, yuvarlak vücudunu belli belirsiz tanımlayan siyah bir kütle ve uzun, ince bir boynu olan ve Dapple’ın üzerinde oturuyor. Aynı damarda çizilen Panza’ya çok az dikkat edilmiş gibi görünüyor. İki figür hareketsiz duruyor gibi görünse de çizim, hareket dolu ve coşkulu çizgilerden oluşmuştur.
Picasso, anında tanınabilen ancak aynı zamanda mümkün olan en az sayıda kalem darbesinden yararlanan portreler yaratmanın zorluğundan keyif aldı. Bu oyun, 20. yüzyıl modern sanatının ilkelerini mükemmel bir şekilde özetleyen olağanüstü soyutlama düzeylerine ulaşmasına yardımcı olacaktı.
Resim Tuvali Üzerine Baskı
Resim tuvali üzerine basılarak hazırlanan çalışmalar, birinci sınıf derinlikli ahşap şasiye gerili ve asmaya hazır halde sunulmaktadır. Kenarlar, tablo içinden editörümüzün seçtiği bir renk ile kaplanmaktadır. Böylece çerçeveye ihtiyaç olmaksızın nitelikli bir sunum imkanı sağlanmaktadır.
Baskılarımız % 100 pamuklu ve pvc’den arındırılmış özel hazırlanmış resim tuvali üzerine, orijinal mürekkep ile hazırlanmaktadır. Eserlerin görsel kaliteleri tek tek editörümüz tarafından incelenmektedir. Sadece, uygun olanlar portföye alınmaktadır. Baskı ve kuruma işlemi bittikten sonra özel bir koruma katmanı sürülmektedir. Böylece tablonun dış etkilere karşı dayanıklı olması sağlanmaktadır. Ancak, temizlik aşamasında deterjan, değişik kimyasallar ve ıslak bez kullanımı tabloya zarar verebilir. Temizlikte yumuşak bir fırça kullanımı tavsiye edilmektedir.
BU ESERİN KANVAS BASKI BOYUT VE FİYAT SEÇENEKLERİNİ ÖĞRENMEK İÇİN MESAJ GÖNDER