Joan Miro Kaçış Merdiveni
Tarih: 1940,
Orijinal Boyut: 40 x 47,6 cm,
Yer: Museum of Modern Art New York.
Teknik: Kağıt üzeri guaş,
Kompozisyonun ortasındaki kıvrılan merdivenle vurgulanan bu çalışmanın temasının, sanatçının o dönemde Avrupa’da görülen savaşın dehşetinden kaçma arzusuna atıfta bulunduğuna inanılıyor. Kaçış Merdiveni, esas olarak, kıtanın daha sessiz bir yerine kaçma arzusunun görsel temsiliydi ve bu resimde bulunan kuşlar, hareket etmemesi durumunda var olacak tehlikelere işaret ediyor. Sonunda sanatçı ailesini Mallorca’ya götürdü ve oradan kariyerinin diğer dönemlerine rakip olabilecek ilginç bir çalışma ortaya çıkardı. Kendi kurtuluşunu elde etmesine rağmen, sanatçının o zamanlar Alman ordusundan hem kendisi hem de yer değiştirebilecek kadar şanslı olmayan başkaları için hala korktuğu açıktır.
Seri, dumanlı arka planlar üzerine yerleştirilmiş soyut şekillerle stil açısından tutarlıydı. Her parçayı sadece birkaç renkle sınırladı, her zaman cesurca basit şekillere ekledi ve en yaygın seçimleri kırmızı, siyah, beyaz ve maviydi. Bu soyut şekillerin birçoğunu biz ölümlülerin tanımlaması ve anlaması zordu, ancak yıllar içinde bazı tarihçiler, dizinin genel temasının yanı sıra her bir bileşenin genel anlamları hakkında oldukça sağlam sonuçlar üretebildiler.