Charles le Brun (1619 – 1690)
Fransız barok dönem ressamı Charles le Brun Paris’te doğdu. On bir yaşında Simon Vouet’nin stüdyosuna gitmeye başladı. Aynı zamanda François Perrier’in öğrencisi oldu. Daha sonra Roma’da Poussin’in altında çalıştı ve Poussin’in sanat teorilerini uyarladı. Yine burada antik Roma heykeltıraşlığı okudu. Raphael’den kopyalar yaptı ve yerel ressamların etkisini özümsedi.
1648’de Fransız Kraliyet Resim ve Heykel Akademisi’nin kurulmasının arkasındaki itici güç oldu. Vurgulu ve görkemli yeteneğinin doğası, yaptığı resimlere hayranlıkla bakan kralın zevkiyle uyumluydu. Ve kral onu onu İskender’in tarihinden bir dizi konuyu yürütmesi için görevlendirdi. Bu tarihten itibaren kraliyet saraylarında yapılan her şey Le Brun tarafından yönetildi.
1669’da XIV.Louis, o zamanlar küçük bir saray olan Versailles’ı tamamen yenilemeyi ve onu tebaası ve yabancı diplomatlarla buluşacağı zengin bir konut haline getirmeyi seçti. Le Brun, düzenleme ve sunumun en küçük detaylarına kadar dekorasyonundan sorumluydu. Klasik tablolara ek olarak, Louis’nin saltanatının tasvirleri de saray duvarlarını süsledi. Tüm yapı ve süslemeleri, ziyaretçileri kralın görkemi, zenginliği ve zevkiyle şaşırtmayı amaçlıyordu.
En önemli resimleri Versay’dadır. Versailles ve Louvre’daki devasa çalışmalarının yanı sıra, dini kuruluşlar ve özel kişiler için yaptığı eserlerin sayısı çok fazladır. Charles Le Brun aynı zamanda iyi bir portre ressamıydı. Ancak teknik hünerlerini geliştirmek için sadece bir alıştırma olarak gördüğü portre veya manzara resmine düşkün değildi. Önemli olan, nihai amacı ruhu beslemek olan bilimsel kompozisyondu. Akademik sanatı için temel aldığı nitelikler, eserlerine belirli bir derinlik kazandıran anlatı unsurlarını kompozisyonu için seçmesine izin veren bir dizi sembol, kostüm ve jest aracılığıyla resimlerini konuşturmak üzerine kuruludur.
Ölümünden sonra, Le Brun’un itibarı, Fransız Devrimi’ni çevreleyen yıllarda ve sonrasında Louis XIV ile yakın bağlantısı nedeniyle zarar gördü. On dokuzuncu yüzyılın sonunda, kişileştirdiği akademik değerlerin modası geçmişti . Ancak 1963’te Versailles’da büyük bir Le Brun sergisi düzenlendiğinde çalışmaları yeniden değerlendirildi. Şimdi, zamanının en iyi ve en çok yönlü Fransız sanatçılarından biri olarak kabul edilmektedir.
SANATÇININ ESERLERİNİ GÖREBİLECEĞİNİZ GALERİ SAYFASI
Eser Örnekleri