Annibale Carracci (1560 – 1609)
İtalyan Barok Ressam Annibale Carracci 1560’da Bologna’da doğmuştur. Kardeşi Agostino ve yeğeni Ludovico ile birlikte bir atölye kurmuşlardır. Bu atölyede, pratik ve estetik derslerle beraber teorik çalışmalar da yapmışlardır. Kendilerine olgun Rönesans sanatçılarını örnek alarak bir anlamda Barok resim içindeki klasik disiplinleriyle dikkat çekmişlerdir.
Barok sanat içinde gelişen dekorasyon sanatının da öncülerinden biri olan sanatçı ideal manzara resminin de kurucularındandır. Erken Barok Resminin bir diğer evresi olan; Sanatçı, Erken Barok Klasizmi için en güzel örneklerden birini oluşturmaktadır. Resimlerinde duygusal olanla mantıksal olan eşit değerde ele alınmıştır.
1595’te, Annibale ve Agostino, Camerino’yu Herkül’ün hikayeleriyle süslemeye başlamak için Roma’ya gitti. Bu arada Annibale, yüzlerce hazırlık taslağı geliştirdi. Burada Giovanni Bellori’nin dediği gibi, İnsan Sevgisi ve Göksel Aşk temalı çalışmalar yaptı.
Çalıştığı tavan resimlerinde, illüzyonist unsurlar açısından oldukça zengin olmasına rağmen, anlatılar, Michelangelo’nun Sistine Tavanı ile Raphael’in Vatikan Logge ve Villa Farnesina fresklerinden ziyade, daha samimi bir şekilde ilham alan Sınırsız Yüksek Rönesans dekorasyon klasikliğinde oluşturulmuştur. Çalışmaları daha sonra Cortona, Lanfranco ve sonraki yıllarda on yıllardır Andrea Pozzo ve Gaulli’nin fresklerinde ortaya çıkacak olan çözülmemiş Barok illüzyonizmi ve enerjisine ilham verecektir.
17. ve 18. yüzyıllar boyunca, Farnese Tavanı fresk tablolarının eşsiz şaheseri olarak kabul edildi. Sadece kahramanca figür tasarım modelinin bir rehberi olarak değil, aynı zamanda bir teknik prosedür modeli olarak görülüyorlardı. Annibale’nin yüzlerce tavan için yaptığı hazırlık çizimleri, iddialı bir tarih resminin oluşturulmasında önemli bir adım olarak bilinmektedir.
SANATÇININ ESERLERİNİ GÖREBİLECEĞİNİZ GALERİ SAYFASI
Sanatçının tablo indexi
Fasulye Yerken, Tarih: 1580, Teknik: Tuval üzeri yağlı boya, Orijinal Boyut: 57 x 68 cm