Frederick Arthur Bridgman (1847 – 1928)
Amerikalı Oryantalist Ressam Frederick Arthur Bridgman 1847’de Tuskegee, Alabama’da doğdu. Güney Amerikalı, doktor bir babanın oğlu olan Bridgman, Amerika’nın en ünlü ve en şöhretli ressamlarından biri ve dünyaca ünlü oryantalist bir ressam oldu. O kariyerine teknik ressam olarak New York’ta bulunan Amerikan Bank Note Company’de 1864-1865 yıllarında başladı.
Aynı yıllarda Brooklyn Art Association’da ve National Academy of Design’da da sanatsal içerikli çalışmalarını sürdürdü. 1866’da Paris’e gitti ve Jean-Léon Gérôme’nin öğrencisi ve sağ kolu oldu. 1873-74 yıllarında yaptığı Mısır gezisi, ona ‘Doğu’ hakkında ilham verdi ve bu gezi Bridgman’ın resim kariyerinde onu başka bir noktaya taşıdı.
Bridgman sonraki yaşamı boyunca eserlerinde Doğu’ya yönelik detaylarla süslü tablolar yaptı. ‘The Funeral Procession of a Mummy on the Nile’ adlı eseri Paris Salonu’nda 1877 senesinde James Gordon Bennett tarafından alındı ve ona Cross Onur Nişanı getiren en önemli eserlerinden biri olarak hafızalara kazındı. J. G. Bennet tarafından satın alınan diğer tabloları, An American Circus in Normandy, Procession of the Bull Apis (şimdi Washington’daki Corcoran Sanat Galerisi’nde) ve Rumanian Lady (Philedelphia, Pennsylvania’da Tapınak Koleksiyonu’nda).
1867’de Bridgman stüdyoya girdiğinde, akademisyen-ressam Jean Léon Gérôme’nin (1824-1904) hassas teknik ressamlığının ve pürüzsüz çizgilerinin etkisi altındaydı ve bu dönem özellikle Orta-Doğu temalı kompozisyonlar üzerinde çalıştı. (Hatta ilerde Bridgman, Amerika’nın Gerome’si olarak tanınacaktı) Bridgman Gerome’den etkilenmesine karşın taklitçilikten uzak, usta fırça darbeleri ve parlak renklerle vurguladığı eserleriyle doğal bir estetik uyum yakalayacaktı.
Bridgman, ilk Kuzey Afrika gezisini 1872 ve 74 yılları arasında zamanını Cezayir ve Mısır arasında paylaştırarak yaptı. Orada biriktirdiği yaklaşık üç yüz karakalem örnek, daha sonraları birkaç yağlı boya tablosu için ona malzeme oldu. 1870 ve 80’ler boyunca bölgeye ek ziyaretler yapan Bridgman mimari parçalar, objeler, kostümler biriktirmek için izin aldı ve büyük bir koleksiyon oluşturdu. Koleksiyonunu oluşturan bu objeleri tablolarında da sıklıkla resmetmiştir. Bridgman Fransa’yla ömür boyu süren bir bağ kurmasına rağmen, Amerika’da popülerliğinden asla bir şey yitirmedi.
SANATÇININ ESERLERİNİ GÖREBİLECEĞİNİZ GALERİ SAYFASI
Sanatçının Eserlerinden Oluşan Video
Frederick Arthur Bridgman tablo indexi
Kahire’de Sokak, Tarih: 1878, Orijinal Boyut: 71 x 58,5 cm
Kahvede Sohbet, Cezayir, Tarih: 1890, Orijinal Boyut: 64,8 x 54,6 cm
Öğleden Sonra, Cezayir, Orijinal Boyut: 54,6 x 66 cm
Dönüş, Tarih: 1892, Orijinal Boyut: 61.6 x 47 cm
Çiftçi, Orijinal Boyut: 73 x 105.4 cm
Dinlenme, Tarih: 1878, Orijinal Boyut: 28,5 x 43,1 cm
Denize Giren Güzeller, Orijinal Boyut: 58,5 x 108,7 cm
Verandada, Orijinal Boyut: 60.3 x 91.4 cm
Apollon Sirene’yi Kaçırırken, Orijinal Boyut: 86.3 x 137.8 cm
Cenaze, Tarih: 1876, Orijinal Boyut: 113.3 x 231.8 cm
Magribi Kız Cezayir Sahili, Tarih: 1880, Orijinal Boyut: 78.1 x 50.2 cm
Firavun’un Kızıldeniz’de Boğulması, Tarih: 1900, Orijinal Boyut: 115 x 210.8 cm
Kıyıda Uzananlar, Orijinal Boyut: 50.2 x 90.8 cm
İspanyol Kadın, Orijinal Boyut: 124.5 x 68.6 cm
Portakal Satıcısı, Tarih: 1920, Orijinal Boyut: 61 x 50.2 cm
Mısır’da Tören, Tarih: 1902, Orijinal Boyut: 83.7 x 160 cm
Tatlı Hiçlik, Orijinal Boyut: 50.2 x 60.3 cm
Ahırdan Çıkış, Orijinal Boyut: 53, 9 x 42,5 cm
Anne ve Çocuğu, Tarih: 1878, Orijinal Boyut: 38.7 x 55.8 cm
Kasbah Civarı, Tarih: 1881, Orijinal Boyut: 133.4 x 115.6 cm
Doğulu içmekan, Tarih: 1900, Orijinal Boyut: 65,4 x 93,9 cm
Sahilde, Orijinal Boyut: 73.7 x 124.5 cm
Okuma Dersi, Tarih: 1880, Orijinal Boyut: 108 x 86.4 cm
Mezarlıkta Kadınlar, Cezayir, Orijinal Boyut: 101 x 152.4 cm