Rosa Bonheur (1822 – 1899)
Fransız Realist Ressam Rosa Bonheur 1822’de Bordeaux, Gironde’de doğdu. En önemli hayvan ressamlarından sayılır. Sanatçı bir ailede yetişti ve ilk eğitimini sosyal teorisyen Henri de Saint-Simon’ın takipçisi olan babasından aldı. Resim yapmayı erkek meslekdaşları gibi profesyonel bir uğraş olarak değerlendirdi. Özellikle atlar ve tekli hayvan figürlerinde çok başarılı olmuştur.
1836’da, annesinin ölümünden üç yıl sonra Bonheur, ömür boyu arkadaşlığını sürdürdüğü Nathalie Micas ile tanıştı. 1841 Salon Sergisi’ne iki resim ile katıldı: Keçi ve Koyun ve Tavşanlar (1840). Eskiden erkeklerin etki alanı olan halka açık yerlere yaptığı ziyaretlerde ve stüdyodaki çalışmalarında pantolon giydiği için alay edilip aşağılanmasına rağmen, hayatının geri kalanında erkeksi kıyafetleri giymeye devam etti. Bonheur’un hayran olduğu romancı George Sand gibi, olduğu gibi giyinmekten yanaydı.
Bonheur Auvergne ve Pyrenees gibi bölgelere ve ayrıca Londra, Birmingham ve İskoçya’ya bir dizi eskiz gezisi yaptı. Düzenli olarak 1841’den 1855’e kadar eserlerini Salon’da sergiledi ve 1853’teki jüri onayından muafiyet kazandı.
Çalışmaları Amerika Birleşik Devletleri ve İngiltere’de hızla popülerlik kazandı. Birçok kişi tarafından şaheser olarak kabul edilen At Panayırı (1853), 1887’de Cornelius Vanderbilt tarafından rekor bir miktar için satın alındı ve en çok çoğaltılan eserlerinden biri oldu. Vanderbilt, eseri New York’taki Metropolitan Sanat Müzesi’ne bağışladı. Bonheur’un eserleri o kadar iyi satıldı ki 1860’ta Fontainebleau’nun yakınında By’de şatolu bir mülk satın aldı.
1870’lerde aslanları incelemeye ve çizmeye, atlarının ve birçok hayvanın olduğu gibi hareketlerinin özelliklerini incelemeye başladı hatta. Hayvanlara ek olarak, Bonheur, Amerikan Batı efsanelerine ilgi duymaktaydı. Çalışmalarında merkeze aldığı hayvanların yanısıra arkaplanlardaki derinlik algısı da oldukça dikkat çekicidir. Eserlerin çoğunluğu figüratif ve portre algılı bir durağanlık içerir. Hareket içeren resimleri çok daha azdır. Eserlerinin önemli bir bölümü Musee d Orsay ve New York Metropolitan Museum‘da eserleri bulunmaktadır.
SANATÇININ ESERLERİNİ GÖREBİLECEĞİNİZ GALERİ SAYFASI
Sanatçı stüdyosunda çalışırken, George Achille Fould tarafından yapılan tablo
Alfabetik tablo indexi
Ağaç Yanında Geyik ve Yavrusu, Tarih: 1893, Orijinal Boyut: 32 x 41 cm.
Çayır Monarşisi, Tarih: 1868, Orijinal Boyut: 80 x 99 cm.
Fundalıkta Dişi Geyik ve Yavrusu, Tarih: 1868, Orijinal Boyut: 65 x 57.5 cm.
Krallar izliyor, Tarih: 1887, Orijinal Boyut: 56 x 77,5 cm.
Limier, Tarih: 1856, Orijinal Boyut: 37 x 46 cm, Yer: Metropolitan Museum of Art, New York.
Ormanda Geyikler, Tarih: 1893, Orijinal Boyut: 37.5 x 46.5 cm.
William F Cody’nin Portresi, Tarih: 1889, Orijinal Boyut: 47 x 38 cm.