
Giovanni Bellini Kurtarıcının kanı
Tarih: 1500,
Orijinal Boyut: 47 x 34 cm,
Yer: National Gallery, Londra.
Teknik: Tuval üzeri yağlı boya.
Eser Analizi
Bu eserde İsa, öldükten sonra diriltilmiş olarak gösterilir. Ölüm karşısındaki zaferi, çarmıha gerildiği Haç’ı kucaklama şekliyle pekiştirilmiştir. Vücudu zayıf ve solgundur – kaburgalarını ve elmacık kemiklerini dışarı çıkık olarak görmekteyiz. İsa’nın yanındaki yara, görüntünün odak noktasıdır; onu bastırmakta ve aşağıdaki meleğin tuttuğu kâseye kanını bırakmaktadır.
Eucharist ayinindeki şarabın bulunduğu kâseye (Katoliklerin İsa’nın kanına dönüştüğüne inandıkları) vurgu yapılmaktadır. Hristiyanlar şarabı içerek sonsuz yaşama kavuşacaklarına inanırlar. İsa’nın kanının kutsallığı konusu, Bellini’nin bu resmi yaptığı dönemde henüz tartışmalıydı. Dominikanlar İsa’nın kanının ilahi olduğuna inanırken, Fransiskenler insanlığı kurtaranın kanından ziyade bizzat İsa’nın ölümü olduğuna inanıyorlardı. Bu durumda, resmin bir Dominikan topluluğu için çizilmiş olması muhtemel görünüyor.
Şekli, boyutu ve konusu göz önüne alındığında, resmin, ayin ekmeği olan Eucharist ekmeğini muhafaza eden tabernacle olarak bilinen bir dolabın içini dekore etmiş olması muhtemeldir. Resmin arka planında, bazı Venedik rahiplerinin giydiği türden mavi bir cübbe giymiş bir rahibi, muhtemelen bir yardımcı olan siyah giysili genç bir çocuk takip etmektedir. Rahip, muhtemelen Eucharist şarabını korumak için kullanılan beyaz bir bez taşımaktadır; resmin muhtemel konumu düşünüldüğünde uygun bir referanstır. Ve bu konum, İsa’nın bacaklarının etrafındaki alan hariç, resmin iyi durumunu açıklayabilir. Macun rengindeki yamalar bir zamanlar melek ve serafimlerle (bedensiz kırmızı ve mavi kanatlı melek varlıklar) boyanmış mavi bulutlardı.
İsa’yı arkadaki manzaradan oymalarla süslü alçak taş duvarlar ayırır. Bu duvarlardan soldakinde, bir pagan kurban törenini görüyoruz. Sağdakinde ise, üç figürden ikisi derin bir sohbete dalmış gibi görünür, aralarında bir tütsülük vardır. Oturan figürün, geleneksel olarak pagan haberci tanrısı Merkür tarafından taşınan caduceus adı verilen uzun bir asası vardır. Görevlerinden biri ölüleri yeraltı dünyası olan Hades’e götürmektir. Tema yine ölümdür. Bellini, pagan ritüellerini Hristiyan ayinleri ile karşılaştırarak Hristiyanlığın pagan dinlerini nasıl geride bıraktığını göstermektedir. Arkadaki vadide bulunan rahip ve rahip yardımcısı bu mesajı pekiştirir. Antik çağın ıssız kalıntılarından uzaklaşıp kilisenin merkezi olduğu daha aydınlık, daha düzenli kasabaya doğru yürürler.
Teknik
Kızılötesi reflektografi, Bellini’nin boyamaya başlamadan önce panele yaptığı tasarım olan alt çizimi ortaya çıkarmıştır. İnce bir fırçanın ucuyla basit çizgiler çizmiş, ancak meleğin perdesinde, kıvrımlardaki gölge alanlarını göstermek için kısa, sıkı fırça darbeleri kullandığından çok daha fazla ayrıntı vardır. Bellini’nin bu gibi en eski eserleri, ahşap paneller üzerine tempera ile boyanmıştır, ancak kariyerinde hem tempera hem de yağlı boya kullanmıştır. Tekniği, özellikle ayrıntıları boyarken inanılmaz derecede hassastı. Genellikle tempera resimlerinde tek tek fırça darbeleri görebiliriz, ancak Bellini’ninkiler o kadar hassastı ki fark edilemezdi.
Resim Tuvali Üzerine Baskı
Çalışmalar, birinci sınıf derinlikli ahşap şasiye gerili asmaya hazır veya rulo halinde sunulmaktadır. Kenarlar, tablo içinden editörümüzün seçtiği bir renk ile kaplanmaktadır. Böylece çerçeveye ihtiyaç olmaksızın nitelikli bir sunum imkanı sağlanmaktadır.
BOYUT VE FİYAT SEÇENEKLERİNİ İNCELE VE CANVASTAR’DAN SİPARİŞ VER
Baskılarımız % 100 pamuklu ve özel hazırlanmış resim tuvali üzerine, orijinal mürekkep ile hazırlanmaktadır. Eserlerin görsel kaliteleri tek tek editörümüz tarafından incelenmekte ve sadece, uygun olanlar portföye alınmaktadır. Temizlik aşamasında deterjan, değişik kimyasallar ve ıslak bez kullanımı tabloya zarar verecektir. Temizlikte yumuşak bir fırça kullanımı tavsiye edilmektedir.
Dekoratif Çeşitlilik
Kanvas tablo tercihi için diğer önemli bir konu ise çeşit zenginliğidir. Ev ya da işyerimizi dekore ederken seçip beğendiğimiz çalışmalar ilk başlardaki zevkimize uygun düşmemeye başlar. Bu durumda, uygun bütçe nedeniyle ortamınızdaki tabloları rahatlıkla yeniler ve yepyeni bir konsept oluşturabilirsiniz. Bu tür konsept yenilemelerinde kurumsal olarak yanınızda olduğumuzu ve her zaman danışabileceğinizi bilmenizi isteriz.
Özel Sipariş Kanvas Tablo
Bir diğer avantaj ise kendi tasarım ya da fotoğraflarınızı tuval yüzeyinde kalıcı hale getirmenizi sağlamasıdır. Hazırladığınız ya da çektiğiniz görselleri uzman bir ekibe göndererek çalışmanızın kaliteli bir tabloya dönüşmesini sağlayabilirsiniz. Özellikle fotoğraf sergileri için ideal sunum imkanı sağlamaktadır. Ayrıca özel günleriniz için farklı ve nitelikli bir hediye olma özelliği taşımaktadır.