Jacopo da Ponte Bassano Çiftlik Yaşamı
Tarih: 1560,
Orijinal Boyut: 139 x 129 cm,
Teknik: Tuval üzeri yağlı boya.
Yer: Thyssen Bornemisza Museum Madrid.
Konu, pastoral veya Ekinci Kıssasının tasviri olarak yorumlanmıştır. İkinci yorum, 1957’de Michelangelo Muraro tarafından önerildi. Michelangelo Muraro, analizini ortadaki bir yolun kenarında duran ve kolundaki sepetten tohum atan figüre dayandırdı. Muraro, bu figürün yanında tohumu yiyen iki kuşun varlığını, üçüncüsünün ise bir ağaç gövdesinde sırasını beklediğini fark etti. Bu Yeni Ahit konusu, tohumun söze, ekicinin ise Mesih’e benzetildiği Aziz Matta, Markos ve Luka İncillerinden alınmıştır. Buna karşılık Zampetti, resmin sonbaharı tasvir edebileceğini ve mevsimlerle ilgili bir serinin parçasını oluşturabileceğini öne sürdü.
Ön planda, ekici figürünü dengeleyen Bassano, yolculukta dinlenen, yemek hazırlığı yapan bir aileyi gösteriyor. Öküz çifti, kuzu ve figürlerin yanı sıra yerdeki beyaz kumaşın üzerindeki küçük natürmort da onun yeteneklerinin güzel örnekleridir. Tuval, yeşilliklerin kararmasına ve dolayısıyla genel tonalitenin hafifçe bozulmasına rağmen oldukça orijinal olan manzaranın işlenmesi açısından da ilgi çekicidir. Görünüm, Venedik resminde bulunan arka plan türüyle ilişkilendirilmiştir. Bassano, kompozisyondaki çeşitli unsurlar için Titian’ın çalışmalarına baktı. Bunlar arasında, Ekserdjian’ın 1988’de belirttiği gibi, Titian’ın ünlü Urbino Venüsü’ndeki köpeğe dayanan sağdaki kıvrılmış köpek de yer alıyor. Ayrıca resmin, dağların mavisi ve mavinin uyumlu bir renk şemasıyla düzenlendiğini de kaydetti. Ön plandaki figürlerin kıyafetlerinde gökyüzü ve bulutların beyazlığı yankılanıyor.