Giacomo Balla Aşkta Rakamlar
Tarih: 1925
Boyut: 76,5 x 54 cm
Yer: Museum Ludwig Köln.
Teknik: Tuval üzeri yağlı boya.
Resmin Analizi
Giacomo Balla Aşkta Rakamlar tablosu, ilk olarak 1926 Venedik Bienali’nde, Sovyet pavyonunda İtalyan sanatına ayrılmış bir bölümde sergilendi. Sergi, Fütürizm’in yeniden canlanmasını ve daha da gelişmesini sağlamak için hazırlandı. Belki de bu çalışmanın en çarpıcı özelliği, sanatçının sayıları mimari projeksiyonlara dönüştürmesidir. Soğuk tonlar, makineyi çağrıştıracak şekilde, üst üste bindirilmiş ve yan yana düzlemler aracılığıyla üç boyutu ortaya çıkarır. Silindirler, küpler, yarım daireler ve üçgenler, aynı anda statik ve dinamik bir etkiye sahip olan bir bileşime monte edilir.
Bununla birlikte, sayıların birbirleriyle ilişkisi çok net değildir. Beş artı üç sekiz yapsa da, resme eklenen dört basit sayısal ilişkiyi zorlamakta ve başlıkta belirtilen aşk kavramının bağlamını zorlamaktadır. Bu çalışmanın, İtalya’da sanat ve faşizm ile ilgili tartışmaya ilişkin bir tavır olduğu düşünüldü. Aşkta Rakamlar tablosu, sanat teorisinin ve siyaset politikasının darlıklarını ortadan kaldırmayı deneyen uyumsuz bir çalışmanın örneği olarak gösterildi.