
Sir Lawrence Alma Tadema Ortaya Çıkış – İlkbahar
Tarih: 1894,
Orijinal Boyut: 179,1 x 80 cm,
Yer: J. Paul Getty Museum Los Angeles,
Teknik: Tuval üzeri yağlı boya.
Eser Analizi
Çiçek taçlarıyla süslenmiş ve müzik aletleri çalan yalınayak genç kadınlar ve çocuklar, mermerden inşa edilmiş bir şehirde geçit törenine öncülük ediyor. Kırmızı gelincikler ve sarı nergisler, titizlikle yeniden canlandırılan antik bir Roma festivalinin canlı ayrıntılarını keşfetmek için gözü tuval boyunca gezdiriyor. Çatılardan eğilen seyirciler tezahürat yapıp el sallarken, daha çekingen figürler orta kemerin altındaki kraliyet locasından alayı selamlıyor. Önlerindeki mavi direkler üzerinde yükselen ve mor çelenklerle süslenmiş altın sancak, doğa, bahçe ve bereket tanrısı Priapus’a adanmış Latince bir yazıt taşıyor.
Sanatçının tam olarak hangi festivali tasvir etmek istediği belli değildir. Ancak antik Roma’dan gelen birçok referans, belki de en çok çiçek tanrıçası Flora’yı onurlandıran Floralia’ya benzeyen bir bereket ve bolluk bahar kutlamasına işaret etmektedir. İngiliz 1 Mayıs gelenekleri de Floralia festivaline dayanmaktadır. 1800’lerde hızlı sanayileşme karşısında baharı ve doğayı kutlamak için yeniden canlandırılmıştır. 1 Mayıs’ta çocuklar kendilerini ve köylerini çiçeklerle donatır, dans eder ve bir Mayıs Kraliçesi’ne taç giydirirlerdi. Bu tür kutlamalar ve bu tablodaki imgeler, çağdaş İngiliz toplumunu, İngiliz imparatorluğunun öncülü olarak gördüğü ve özendiği bir imparatorluk ve estetik olan antik Roma’ya bağlıyordu.
Alma-Tadema antik çağlar konusunda hevesli bir sanatçıydı ve antik İtalyan mimarisi ve heykellerinin fotoğraflarından oluşan geniş bir kütüphane tutuyordu. Resimleri arkeolojik açıdan ne kadar kesin görünürse görünsün, farklı zaman dilimlerinden ve yerlerden motifleri ve dekorasyonları hayali bir şekilde birleştirmiştir. Örneğin, soldaki kısmen örtülü kemer, M.S. 114-118 yıllarında tamamlanan İtalya, Benevento’daki Trajan Kemeri’nden bir yazıt taşımaktadır. Hemen altındaki dairesel spandrel kabartması, iki yüz yıl sonra tamamlanan Roma’daki Konstantin Kemeri’nden nehir tanrısı figürünü ödünç almıştır.
Resim Tuvali Üzerine Baskı
Çalışmalar, birinci sınıf derinlikli ahşap şasiye gerili asmaya hazır veya rulo halinde sunulmaktadır. Kenarlar, tablo içinden editörümüzün seçtiği bir renk ile kaplanmaktadır. Böylece çerçeveye ihtiyaç olmaksızın nitelikli bir sunum imkanı sağlanmaktadır.
BOYUT VE FİYAT SEÇENEKLERİNİ İNCELE VE CANVASTAR’DAN SİPARİŞ VER
Baskılarımız % 100 pamuklu ve özel hazırlanmış resim tuvali üzerine, orijinal mürekkep ile hazırlanmaktadır. Eserlerin görsel kaliteleri tek tek editörümüz tarafından incelenmekte ve sadece, uygun olanlar portföye alınmaktadır. Temizlik aşamasında deterjan, değişik kimyasallar ve ıslak bez kullanımı tabloya zarar verecektir. Temizlikte yumuşak bir fırça kullanımı tavsiye edilmektedir.
Dekoratif Çeşitlilik
Kanvas tablo tercihi için diğer önemli bir konu ise çeşit zenginliğidir. Ev ya da işyerimizi dekore ederken seçip beğendiğimiz çalışmalar ilk başlardaki zevkimize uygun düşmemeye başlar. Bu durumda, uygun bütçe nedeniyle ortamınızdaki tabloları rahatlıkla yeniler ve yepyeni bir konsept oluşturabilirsiniz. Bu tür konsept yenilemelerinde kurumsal olarak yanınızda olduğumuzu ve her zaman danışabileceğinizi bilmenizi isteriz.
Özel Sipariş Kanvas Tablo
Bir diğer avantaj ise kendi tasarım ya da fotoğraflarınızı tuval yüzeyinde kalıcı hale getirmenizi sağlamasıdır. Hazırladığınız ya da çektiğiniz görselleri uzman bir ekibe göndererek çalışmanızın kaliteli bir tabloya dönüşmesini sağlayabilirsiniz. Özellikle fotoğraf sergileri için ideal sunum imkanı sağlamaktadır. Ayrıca özel günleriniz için farklı ve nitelikli bir hediye olma özelliği taşımaktadır.