Joan Miro Gök Mavisinin Altını
Tarih: 1967
Orijinal Boyut: 205 x 173,5 cm
Yer: Joan Miro Foundation, Barcelona
Teknik: Tuval üzeri yağlı boya.
Eser, Asya sanatını anımsatan harika şiirsel bir niteliğe sahiptir. Açık sarı bir yüzeye yerleştirilmiş, tuvalin “nefes almasına” izin vermek için birkaç beyaz boşlukla, bir dizi yıldız ve çizgi – saç kadar ince – dağıtılmış, ayrıca bazı kasvetli, siyah noktalar kısmen birbirine bağlanmıştır.
Büyük bir siyah süpürme hareketi sağdaki mavi şekle doğru ilerliyor. Ancak bu şekil, ona belirgin bir yeşil tonu verecek olan sarı yüzeye boyanmamış, beyaz tuval üzerinde oval bir boşluğa yerleştirilmiştir. Sol üst köşedeki kırmızı nokta da aynı şekilde boyanmıştır. Böylece bu iki renk, sarının güçlü kuvvetine karşı tablonun dengesini korur. Mavi ovalin üzerinde duran küçük yeşil bir nokta, bulanık bir etkinin elde edilebilmesi için boya hala ıslakken hafifçe birleştirilmesi ile hazırlanmıştır.
Ayrıca, mavi şekil yarı kuru bir boya fırçasının dairesel hareketleriyle boyanmıştır. Böylece beyaz yüzey hafifçe görünür halde kalır ve özellikle kenarlarda belirgindir. Joan Miro Gök Mavisinin Altını isimli bu eserde, içeriğinin daha fazla betimlenmesine veya herhangi bir sabit yoruma teslim olmasını engellemeye çalışır. Şiirsel etkisi, renklerinin dengesine, sembollerin kompozisyonuna ve sanatsal teknikler açısından karmaşık yapısına bağlıdır. Miro’nun tamamen soyut bir resim yaratmadan bir “içerik” geliştirmesi, yalnızca sanatsal yollarla olmuştur. 1960’ların resimlerinde Miro, sembolik dilini artan temel güç ve renklilikle geliştirmeye devam etti.